top of page
  • Annelieke Danen

Unieke woondeken breien

Ken je dat gevoel, zomaar ineens zin hebben om te breien. Nou dat had ik nu precies een jaar geleden. Iemand vertelde mij dat ze een woondeken aan het breien was. Ze deed dat pennen 8 en drie bollen wol als draad. Snel een leuk resultaat verzekerde ze mij.



Inspiratie

Het inspireerde mij om zelf aan de slag te gaan. Lekker bij de kachel zitten breien in deze donkere stille dagen.

Maar wát voor deken zou ík maken? Wat voor patroon zou ik gebruiken? Op internet vond ik niets naar mijn zin.

Ik heb me toen laten inspireren door de plattegrond van mijn huis. Op millimeterpapier heb ik de beneden verdieping van ons huis getekend. Breipennen en wol gepakt en heerlijk aan de slag gegaan.



Grappig

Het werken hieraan was vooral grappig. De ene dag zat ik de wc te breien, de andere dag de gang. Als mijn kinderen op visite kwamen, kwam steevast de vraag: Waar ben je nu mee bezig? 'Ik heb de voorkamer af en ben nu met de badkamer bezig" Het was alsof ik een grote verbouwing aan het doen was.


Aan elkaar haken

Alle kamers heb ik aan elkaar gehaakt. Dat vond ik het makkelijkst. Een gehaakte rand eromheen en mijn woondeken is klaar!



Heb je vragen over dit breiproject, mail dan naar anneliekedanen@kpnmail.nl


Lieve groet,

Annelieke


251 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page