top of page
  • Annelieke Danen

Kerst in huis

Het is ieder jaar weer genieten, alle dozen van zolder, uitpakken en alles weer een plaatsje geven in huis. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat maar bij mij komt er ieder jaar wel wat bij. Ik vind het leuk om zelf dingen te maken. Hieronder wat ideetjes. Misschien leuk om zelf te maken tijdens deze nieuwe lockdown.



Kerstboom van takken


Met het snoeihout van onze leilinde, maak ik deze kerstboom.

Takken met een snoeischaar van smal naar breed knippen.

Met een lang touw de takken aan elkaar knopen. Super simpel met een leuk resultaat.



Van takken driehoekjes maken. Ik heb ze met touw aan elkaar gemaakt.

Wat ballen eraan knopen en klaar. Naturel is ook mooi!



Kerstbomen schilderen met dennentakken


  • Op papier of doek, blauwe verf boven en witte verf onder schilderen

  • Met bruine verf, de stam en takken maken.

  • Voor de boom heb ik dennentakken in groene verf gedoopt en daar ben ik mee gaan stempelen.

  • Tot slot met witte dunne verf wat sneeuw spatten op het schilderij.



Engel van houtblok




Van vilt heb ik een bol gemaakt en die op een houten blok bevestigd.

Van vilt ook vleugels gemaakt, verstevigd met textiel strijk spray van HG en zo aan de achterkant geplakt. Het was de bedoeling dat ik van die kleinere bollen ook engeltjes ging maken, daar is het nog niet van gekomen.

In plaats van vilt kun je natuurlijk ook stof gebruiken.









Op een gegeven moment gingen de vleugels hangen. Als herder vind ik deze engel ook leuk.







Van anatomie teken pop naar engeltje




Met dun ijzerdraad vleugeltje maken en met sterk plakband op de rug plakken Bij kaarslicht geeft dit mooie schaduwen.













Tekenen met soft pastel

Met soft pastel tekenen en de daarna met je vinger zachtjes de lijnen iets vervagen.

Heerlijk rustgevend om de doen.



Mocht je thuis een kerstboom willen maken van takken en geen takken hebben.

Ik heb er nog genoeg dus kom maar halen bij mij thuis!


Ik wens je hele fijne en misschien wel creatieve feestdagen!


Lieve kerstgroet,

Annelieke










124 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page