top of page
  • Annelieke Danen

Ontwaken

Beste nieuwsbrief lezer,

6 maart 2020 was mijn eerste CreaPlus-ochtend ná carnaval. Het werd tevens de laatste…..want een week later zaten we met zijn allen in een lock down i.v.m. het corona virus.

Eerst was er de schok, wat zal er gaan gebeuren? Langzaamaan de berusting en goed zorgen voor mezelf en mijn directe naasten.

Ik heb me strikt aan de coronaregels gehouden en mijn leefwereld klein gemaakt.

In die kleine wereld had ik ineens veel meer tijd……

Tijd voor mijn tuin, tijd om in mijn atelier aan de slag te gaan. In het begin voelde die tijd nog als druk, een bepaald onbestemd gevoel een vorm van stress… Maar uiteindelijk voelt de tijd… als rust….

  • Alle tijd om plantjes te zaaien, te laten groeien, in potjes te doen, ze in de tuin te zetten en nu te laten groeien tot mooie bloemen. Ik heb inmiddels mijn eigen pluktuin gerealiseerd, ik geniet enorm van de tuin en ben trots op iedere bos bloemen die ik binnen in een vaas zet.



  • Alle tijd ook om in mijn atelier te werken. Niets op te hoeven ruimen, alles te kunnen laten liggen voor de dag van morgen. Heerlijk! Twee schilderijen die ik pas gemaakt heb geven hieronder hun verhaal.



  • Vanaf het moment dat het spannend werd wat er in de wereld zou gaan gebeuren met het uitbreken van het coronavirus, ben ik weer gaan boetseren. Iedere ochtend maak ik een vogeltje. Ik heb er inmiddels 80 gemaakt, het worden er honderd. Stilstaande vogeltjes, hun vleugels ingevouwen, niet instaat om te vliegen. De 100 vogeltjes ga ik exposeren tijdens Burgerhout Kunstroute, 3 en 4 oktober 2020.



Ontwaken

Nu, na een lange periode van op slot gezeten te hebben, ga ik weer langzaam open….

Ontwaken, heb ik hierboven geschreven, want zo voelt het. Alsof ik uit een winterslaap kom, nog een beetje onwennig.

Wél heel veel zin om weer wat meer in contact met de ander te komen…

En dat brengt me bij mijn PAD-programma voor de komende tijd.

Vanaf nu is het mogelijk om individueel en met één vriend/vriendin een CreaPlus ochtend bij mij te reserveren. Of je kunt je eigen schilderij komen maken.


Hopelijk tot snel,

Lieve groet,

Annelieke


196 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Afstand

bottom of page